Internal sales of depreciated electronic equipment at the Bank

Branża: e-commerce trade
Kraj: Poland
Technologie: JavaScript PostgreSQL Python React TypeScript
Zakres: integrations mobile application web application
Santander

Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci bank w Polsce pod względem wartości aktywów i trzeci pod względem liczby placówek. Od 2011 r. należy do hiszpańskiej grupy Santander.

Challenge


SANTANDER Bank’s main challenge was to develop an effective internal sales channel for depreciated electronic equipment. It was necessary to create a process that not only ensured the efficient sale of used equipment, but also provided the bank’s employees with a convenient and easy way to acquire fully valuable items at low prices. In addition, it was necessary to ensure that the entire process was clear and easy to use to encourage users to actively participate.

Solution


Santander Bank has decided to introduce an integrated internal sales process on the Silentclicks.com platform. This process involves several stages – from loading data into the auction system, through pre-emption for employees, to public auctions for other users. The advanced sales process integrated with Santander Bank’s Active Directory and Remedy systems made it possible to automate many processes, such as generating offers or reporting results, which made the entire process much easier to manage.

The figure below presents a generalized diagram of the agreed business process aimed at the Bank’s internal sales.

overall sales process

A generalized process consists of, m.in, the following elements.

Loading Hardware Data:

  • An employee of an external company prepares a summary of computer hardware data, e.g. description, attributes.
  • The IT administrator loads the data into the system, receiving feedback and correcting the data if necessary.

Pre-emption:

  • The user/employee of the Bank receives an offer (limited time) of pre-emption of the used equipment.
  • Once the offer is accepted, an automatic agreement is generated.

„Public” sale:

  • If the user does not take advantage of the first refusal, the equipment goes to the general pool of sales for employees.
  • Auctions in this pool are available to other employees as „buy now”.

Preparing Your Computer:

  • After confirming the purchase in the system by a BANK employee, a special e-mail is generated, allowing for automatic sending of a notification to the REMEDY notification system.
  • The service technician is instructed to prepare the computer, e.g. by wiping the data.

Reporting:

  • The system allows you to automatically generate cyclical sales reports (e.g. the number of auctions entered in the previous period and since the beginning of the campaign, the number of items sold).

Business effect


The implementation of the internal sales process has brought a number of benefits to Bank Santander.

  • Avoid the unnecessary cost of disposing of depreciated computer equipment.
  • Generate additional revenue from the disposal of unnecessary equipment.
  • Strengthening employee satisfaction with bargain purchases of high-value equipment.

The bank’s internal sales process is also in line with the idea of sustainable development – it allows for extending the life cycle of electronic equipment, which reduces the generation of waste and reduces the impact on the natural environment. The Bank’s profit from the sale is donated to charity.

Santander silentclicks

10,000+
system users

2x
reduced handling time
of the sales process

5
months of preparation
for implementation

Make an appointment to find out how to dispose of your depreciated electronic equipment internally, satisfying your employees and gaining additional revenue.

Referencje

Do podjęcia współpracy przekonały nas wysokie kompetencje inżynierskie INNOKREA oraz wieloletnie doświadczenie w rozwoju i wdrażaniu rozwiązań IT. Zespół INNOKREA wykazał się ogromnym zaangażowaniem i umiejętnościami potrzebnymi do realizacji projektu. Polecamy INNOKREA do realizacji wymagających projektów IT, gdzie liczy się czas, umiejętność rozwiązywania problemów i doświadczenie kompetentnego zespołu inżynierów.

Michał Behan

Head of IT Operations, Santander Bank Polska

Poznaj inne historie udanych projektów dla naszych klientów:

Kontakt

Masz pomysł na projekt?

Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Checkboxes
Quote SVG

W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.

Tomasz Klajbor, CEO w INNOKREA

Tomasz Klajbor

CEO w INNOKREA