Wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Branża

  • e-commerce
  • handel

Kraj

  • Polska

Technologie

  • JavaScript
  • PostgreSQL
  • Python
  • React
  • TypeScript

Zakres

  • aplikacja webowa

Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 września 2005 roku w Warszawie. Spółka zatrudnia około 1500 specjalistów w Polsce i za granicą. Przedsiębiorstwo wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania i prezentacji danych. Specjalizuje się również w nowoczesnych technologiach, takich jak Data Science, AI czy e-commerce.

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem firmy Lingaro było zapewnienie efektywnego kanału sprzedaży aukcyjnej zamortyzowanego sprzętu komputerowego na rzecz pracowników firmy. Lingaro potrzebowało narzędzia, które pozwoli na wprowadzenie długotrwałego procesu recommerce*, by nadać starym urządzeniom nowe życie. 

*Recommerce to praktyka kupowania i sprzedawania używanych (w pełni wartościowych) towarów za pośrednictwem platformy e-commerce utworzonej tylko w tym celu.

Rozwiązanie

LINGARO zdecydowało się na skorzystanie z platformy do wyprzedaży wewnętrznych KupTam.pl.

Wyprzedaże Lingaro organizowane są dla polskiego oddziału firmy i gromadzą około 800 osób chętnych do zakupu zamortyzowanego sprzętu elektronicznego. Odbywają się one dwa razy w roku: we wrześniu pod nazwą „Back to school” oraz w grudniu jako „Winter auctions”. Aukcje są “publiczne” dla wszystkich pracowników, którzy mają do nich dostęp.  

Powyższy schemat ilustruje ogólny przebieg procesu wyprzedażowego w firmie Lingaro. Wewnątrz firmy wyznaczany jest specjalista ds. IT, odpowiedzialny za kompleksowy proces wyprzedażowy. Jego zadania obejmują przygotowanie sprzętu wraz z fotografiami i opisami, a następnie umieszczenie aukcji w systemie. Po zakończeniu aukcji (w przypadku zakupu), specjalista przygotowuje sprzęt do wydania, zazwyczaj w formie odbioru osobistego (lub w wyjątkowych sytuacjach – wysyłki). Po finalizacji procesu, taka osoba generuje również raporty sprzedażowe.

Korzystając z możliwości oferowanych przez platformę KupTam.pl, Lingaro zdecydowało się również na dodatkową wyprzedaż mebli, podczas zmiany lokalizacji biura.

Projekt w liczbach:

90T
CO2e
zaoszczędzone dla
środowiska

450
sztuk sprzętu
rocznie w wyprzedażach
pracowniczych

Ponad 250 tys. zł
przychodu rocznie
ze sprzedanego sprzętu
oraz mebli

Efekt biznesowy

Wdrożony proces recommerce wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju. Pozwala na wydłużenie cyklu życia sprzętu elektronicznego, co ogranicza generowanie odpadów i zmniejsza obciążenie środowiska naturalnego. Produkcja 1 nowego laptopa generuje ślad węglowy o szacunkowej wartości co najmniej 200 kilogramów CO2e (równoważnik dwutlenku węgla), zatem ponowne użycie 450 laptopów w celach prywatnych (zamiast ich utylizacji) pozwala na zaoszczędzenie szacunkowo 90 ton CO2e dla środowiska.  

Ponadto wdrożenie wyprzedaży pracowniczych pozwoliło firmie Lingaro:

  • Uniknąć niepotrzebnego kosztu utylizacji zamortyzowanego sprzętu komputerowego.
  • Wygenerować dodatkowe przychody ze zbycia niepotrzebnego sprzętu.
  • Wzmocnić zadowolenie pracowników z okazyjnych zakupów w pełni wartościowego sprzętu.

Co więcej, wyprzedaż mebli wśród pracowników pozwoliła w skuteczny i efektywny sposób rozwiązać problem utylizacji mebli, generując jednocześnie dodatkowy przychód w wysokości ok. 20 000 zł dla firmy.

Kuptam.pl umożliwiło firmie szybkie i łatwe zorganizowanie sprzedaży mebli, zapewniając pracownikom możliwość zakupu przedmiotów w rozsądnych cenach, jednocześnie przynosząc korzyści firmie.

 Wypróbuj za darmo

Umów się na spotkanie, aby dowiedzieć się, jak wdrożyć zrównoważone i opłacalne rozwiązanie REcommerce, podobne do Lingaro. Ograniczaj ślad węglowy, generuj dodatkowe przychody i zadowól swoich pracowników! 

Skontaktuj się z nami

Referencje

Współpraca z INNOKREA była pozytywnym doświadczeniem dla Lingaro. Ich szybkie, profesjonalne i niezawodne wdrożenie platformy aukcyjnej spełniło nasze oczekiwania. Płynna integracja pozwoliła naszemu zespołowi bez problemu poruszać się po platformie i korzystać z niej bez konieczności intensywnego szkolenia. Polecamy współpracę z INNOKREA każdemu, kto poszukuje najwyższej klasy rozwiązania aukcyjnego.

Artur Placha, IT & Security Director at Lingaro

Poznaj inne historie udanych projektów dla naszych klientów:

Kontakt

Masz pomysł na projekt?

Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia komunikacji drogą elektroniczną.

    Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Innokrea Sp. z o.o., ul. Lęborska 3b, 80-386 Gdańsk. Masz prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia poprzez kontakt z nami: info@innokrea.pl. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

    Quote SVG

    W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.

    Tomasz Klajbor, CEO w INNOKREA

    Tomasz Klajbor

    CEO w INNOKREA