Second life for bespoke furniture from returns and cancellations

Branża: e-commerce trade
Kraj: Poland
Technologie: Django JavaScript PostgreSQL Python React TypeScript
Zakres: web application
tylko.com

Założona w 2015 roku w Warszawie, Tylko to nowoczesna firma meblarska, która rewolucjonizuje przestrzenie domowe dzięki wysokiej jakości, spersonalizowanym meblom do przechowywania. Specjalizując się w produkcji regałów na miarę, Tylko umożliwia klientom pełne dostosowanie mebli do ich indywidualnych potrzeb, aż po najdrobniejsze szczegóły.

Challenge


Production and sale of bespoke furniture involves a variety of challenges. One of them is the problem of returns or order cancellations, which can occur after production has already started. In order to improve the resale and redistribution of such products, Tylko.com has bet on the digitalisation of processes.

Solution


The implementation of the auction system was preceded by consultations to optimise the process and adapt it to the client’s specific requirements. Key expectations included:

  • An attractive platform design, with branding elements to emphasise the professionalism of the solution.
  • The ability for external parties (e.g. friends and family of employees) to view auctions via a link, without having to log into the system.
  • Integration of inventory with Active Directory.
  • Fair Play in employee auctions – each employee has equal access to the auctions, which last for 5 days, allowing time to make a decision.
  • The possibility to expand the functionality of the system in the future, such as new distribution channels or additional product groups.

An ESG expert also took part in the discussions, ensuring that the idea of a circular economy is maximized.

Business effect


Currently, around 200 employees actively participate in auctions, which translates into a 25% increase in interest. Sales have increased by 50% year-on-year, reaching 2,000 auctioned items in the last three quarters. In addition to volume growth, profitability and transaction value have also increased. Due to the promising results, Only plans to further expand the platform’s functionality and introduce a new sales channel aimed at a closed group of companies in the B2B model. In addition, the platform will also include auctions of depreciated company equipment in the future.

sale of returned products

+25%
increase in interest in auctions

+50%
increase in sales

2000
items auctioned in the last three quarters

Contact us if you want to optimize your returns management process while improving employee satisfaction.

Referencje

Z pełnym przekonaniem rekomenduję firmę INNOKREA jako rzetelnego partnera technologicznego. Współpracując z nimi przy tworzeniu platformy aukcyjnej, doceniliśmy ich profesjonalne podejście, doskonałą komunikację oraz zaangażowanie na każdym etapie projektu.

Adam Daniszewski

Second-Hand Furniture Coordinator

Poznaj inne historie udanych projektów dla naszych klientów:

Kontakt

Masz pomysł na projekt?

Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Checkboxes
Quote SVG

W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.

Tomasz Klajbor, CEO w INNOKREA

Tomasz Klajbor

CEO w INNOKREA