Implementation of a REcommerce process in a technology company

Branża: e-commerce trade
Kraj: Poland
Technologie: JavaScript PostgreSQL Python React TypeScript
Zakres: web application
Download pdf
Lingaro

Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 września 2005 roku w Warszawie. Spółka zatrudnia około 1500 specjalistów w Polsce i za granicą. Przedsiębiorstwo wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania i prezentacji danych. Specjalizuje się również w nowoczesnych technologiach, takich jak Data Science, AI czy e-commerce.

Challenge


Lingaro’s main challenge was to provide an efficient auction channel for the sale of depreciated computer equipment to the company’s employees. Lingaro needed a tool to introduce a lengthy recommerce* process to give old equipment new life.

*Recommerce is the practice of buying and selling used (fully valuable) goods through an e-commerce platform set up just for this purpose.

Solution


LINGARO has decided to use the internal sales platform SilentClicks.com

Lingaro’s sales are organised for the company’s Polish branch and bring together around 800 people willing to buy depreciated electronic equipment. They take place twice a year: in September under the name 'Back to school’ and in December as 'Winter auctions’. The auctions are 'public’ for all employees who have access to them.

lingaro solution

The diagram above illustrates the general course of the sales process at Lingaro. An IT specialist is appointed within the company, responsible for the comprehensive sales process. Their tasks include preparing the equipment with photographs and descriptions, and then placing the auction in the system. After the auction is over (in the case of purchase), the specialist prepares the equipment for delivery, usually in the form of personal collection (or in exceptional situations – shipping). After finalizing the process, such a person also generates sales reports.

Taking advantage of the opportunities offered by SilentClicks.com platform, Lingaro also decided to have an additional furniture sale while relocating the office.

Business effect


The implemented Recommerce process is in line with the idea of sustainable development. It extends the life cycle of electronic equipment, which reduces waste generation and reduces the burden on the environment. The production of 1 new laptop generates an estimated carbon footprint of at least 200 kilograms of CO2e (carbon dioxide equivalent), so reusing 450 laptops for private purposes (rather than disposing of them) saves an estimated 90 tonnes of CO2e for the environment.

In addition, the implementation of employee sales allowed Lingaro to:

  • Avoid the unnecessary cost of disposing of depreciated computer equipment.
  • Generate additional revenue from the disposal of unnecessary equipment.
  • Strengthen employee satisfaction with bargain purchases of high-value equipment.

What’s more, the sale of furniture among employees allowed to solve the problem of furniture disposal in an effective and efficient way, while generating additional revenue of approx. 4.700 EUR for the company.

Silentclicks.com enabled the company to organize furniture sales quickly and easily, providing employees with the opportunity to purchase items at reasonable prices while benefiting the company.

90T
CO2e
saved for the environment

450
pieces of equipment
annually in employee sales

60.000 EUR
income per year
from sold equipment and furniture

Make an appointment to learn how to implement a sustainable and cost-effective REcommerce solution similar to Lingaro. Reduce your carbon footprint, generate additional revenue and please your employees!

Referencje

Współpraca z INNOKREA była pozytywnym doświadczeniem dla Lingaro. Ich szybkie, profesjonalne i niezawodne wdrożenie platformy aukcyjnej spełniło nasze oczekiwania. Płynna integracja pozwoliła naszemu zespołowi bez problemu poruszać się po platformie i korzystać z niej bez konieczności intensywnego szkolenia. Polecamy współpracę z INNOKREA każdemu, kto poszukuje najwyższej klasy rozwiązania aukcyjnego.

Artur Placha

IT & Security Director at Lingaro

Poznaj inne historie udanych projektów dla naszych klientów:

Kontakt

Masz pomysł na projekt?

Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Checkboxes
Quote SVG

W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.

Tomasz Klajbor, CEO w INNOKREA

Tomasz Klajbor

CEO w INNOKREA