Partnerstwo Shabodi i INNOKREA dla telezdrowia
Dowiedz się więcejWewnętrzne wyprzedaże zamortyzowanego sprzętu elektronicznego
Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci bank w Polsce pod względem wartości aktywów i trzeci pod względem liczby placówek. Od 2011 r. należy do hiszpańskiej grupy Santander.
Wyzwanie
Głównym wyzwaniem Banku SANTANDER było opracowanie skutecznego kanału wyprzedaży wewnętrznych dla zamortyzowanego sprzętu elektronicznego. Konieczne było stworzenie procesu, który nie tylko zapewniłby efektywną sprzedaż używanego sprzętu, ale także umożliwił pracownikom banku wygodny oraz łatwy sposób nabycia w pełni wartościowych przedmiotów w niskich cenach. Ponadto, należało zapewnić, aby cały proces był jasny i łatwy w obsłudze, aby zachęcić użytkowników do aktywnego uczestnictwa.
Rozwiązanie
Bank Santander zdecydował się na wprowadzenie zintegrowanego procesu sprzedaży wewnętrznej na platformie KupTam.pl. Proces ten obejmuje kilka etapów – od ładowania danych do systemu aukcyjnego, poprzez pierwokup dla pracowników, aż po publiczne aukcje dla pozostałych użytkowników. Zaawansowany proces wyprzedaży zintegrowany z systemami Active Directory oraz Remedy Banku Santander umożliwił automatyzację wielu procesów, takich jak generowanie ofert czy raportowanie wyników, co znacznie ułatwiło zarządzanie całym procesem.
Na poniższym rysunku przedstawiano uogólnionych schemat uzgodnionego procesu biznesowego mającego na celu wyprzedaż wewnętrzną Banku.
Uogólniony proces składa się m.in. z następujących elementów.
Ładowanie danych sprzętu:
- Pracownik firmy zewnętrznej przygotowuje zestawienie danych sprzętu komputerowego np. opis, atrybuty.
- Administrator IT ładuje dane do systemu, otrzymując informacje zwrotne i ew. korygując dane.
Pierwokup:
- Użytkownik/pracownik Banku dostaje ofertę (ograniczoną czasowo) pierwokupu używanego sprzętu.
- Po akceptacji oferty generowana jest automatyczna umowa.
Sprzedaż „publiczna”:
- Jeśli użytkownik nie skorzysta z pierwokupu, sprzęt trafia do ogólnej puli sprzedaży dla pracowników.
- Aukcje w tej puli dostępne są dla pozostałych pracowników jako „kup teraz”.
Przygotowanie komputera:
- Po potwierdzeniu zakupu w systemie przez pracownika BANKU, generowany jest specjalny e-mail, pozwalający na automatyczne wysłanie zgłoszenia do systemu zgłoszeniowego REMEDY.
- Serwisant otrzymuje polecenie przygotowania komputera np. poprzez wyczyszczenie danych.
Raportowanie:
- System pozwala na automatyczne generowanie cyklicznych raportów na temat sprzedaży (np. liczba wprowadzonych aukcji w poprzednim okresie i od początku akcji, liczba sprzedanych przedmiotów).
Efekt biznesowy
Wdrożenie procesu wyprzedaży wewnętrznej przyniosło Bankowi Santander szereg korzyści:
- Uniknięcie niepotrzebnego kosztu utylizacji zamortyzowanego sprzętu komputerowego.
- Wygenerowanie dodatkowych przychodów ze zbycia niepotrzebnego sprzętu.
- Wzmocnienie zadowolenia pracowników z okazyjnych zakupów w pełni wartościowego sprzętu.
Wdrożony bankowy proces wyprzedaży wewnętrznych wpisuje się również w ideę zrównoważonego rozwoju – pozwala na wydłużenie cyklu życia sprzętu elektronicznego, co ogranicza generowanie odpadów i zmniejsza wpływ na środowisko naturalne. Zysk Banku z przeprowadzonej wyprzedaży zostaje przekazywany na cele charytatywne.
10.000+
użytkowników systemu
2x
skrócony czas obsługi
procesu wyprzedaży
5
miesięcy przygotowań
do wdrożenia
Umów się na spotkanie, aby dowiedzieć się, jak pozbyć się zamortyzowanego sprzętu elektronicznego wewnątrz firmy, zadowalając pracowników i zyskując dodatkowy przychód.
Referencje
Do podjęcia współpracy przekonały nas wysokie kompetencje inżynierskie INNOKREA oraz wieloletnie doświadczenie w rozwoju i wdrażaniu rozwiązań IT. Zespół INNOKREA wykazał się ogromnym zaangażowaniem i umiejętnościami potrzebnymi do realizacji projektu. Polecamy INNOKREA do realizacji wymagających projektów IT, gdzie liczy się czas, umiejętność rozwiązywania problemów i doświadczenie kompetentnego zespołu inżynierów.
Michał Behan
Head of IT Operations, Santander Bank Polska
Poznaj inne historie udanych projektów dla naszych klientów:
Oprogramowanie do testowania systemów wyznaczających trasy i opłaty dla pasażerów
Dowiedz się więcejKontakt
Masz pomysł na projekt?
Wypełnij formularz i uzyskaj bezpłatną konsultację!
W INNOKREA jesteśmy dumni z tworzenia innowacyjnych rozwiązań i dedykowanego oprogramowania dostosowanego do unikalnych potrzeb naszych klientów. Dzięki zespołowi ponad 25 wykwalifikowanych inżynierów biegłych w ponad 100 technologiach, zapewniamy najwyższą jakość, zdobywając zaufanie ponad 100 klientów na całym świecie, a wszystko to poparte naszą odznaką jakości ISO 9001. Naszym głównym celem jest poszerzanie możliwości w zakresie inżynierii produktów, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania, które napędzają sukces firm z różnych branż.
Tomasz Klajbor
CEO w INNOKREA